Renault Captur silniki – przegląd dostępnych jednostek napędowych


Renault Captur oferuje bogaty wybór silników, idealnie dopasowanych do różnych preferencji kierowców. Od oszczędnych jednostek diesla po nowoczesne silniki benzynowe i hybrydowe, gama techniczna tego modelu sprawia, że każdy znajdzie coś dla siebie. W artykule przyjrzymy się dostępnym silnikom, ich parametrom oraz zaletom, aby pomóc Ci w dokonaniu świadomego wyboru. Odkryj, które silniki Renault Captur najlepiej pasują do Twoich potrzeb!

Renault Captur silniki – przegląd dostępnych jednostek napędowych

Jakie silniki są dostępne w Renault Captur?

Renault Captur kusi szeroką gamą silnikową, skrojoną na różne potrzeby. Pod jego maską znajdziemy zarówno benzynowe jednostki, oszczędne diesle, jak i nowoczesne hybrydy, w tym te typu „mild hybrid”. Konkretnie, entuzjaści benzyny mają do wyboru silniki:

  • 1.0 TCe,
  • 1.2 TCe,
  • 1.3 TCe.

Dla zwolenników diesla przewidziano sprawdzone 1.5 dCi. Oprócz tego, Captur oferuje zaawansowane napędy hybrydowe, reprezentowane przez:

  • 1.6 E-Tech Full Hybrid,
  • 1.6 E-Tech Plug-In Hybrid.

Oszczędną jazdę wspomaga również miękka hybryda 1.3 TCe Mild Hybrid. Co więcej, Captur może być fabrycznie wyposażony w instalację LPG. Elastyczność wyboru podkreśla również zakres mocy, który rozciąga się od 90 do 160 KM.

Jakie są parametry silników w Captur?

Jakie są parametry silników w Captur?

Silniki montowane w Renault Captur cechują się różnorodnością, a ich parametry zależą od konkretnego modelu oraz roku jego produkcji. Generalnie rzecz biorąc, dysponują one mocą w zakresie od 90 do 160 koni mechanicznych. Przykładowo, w gamie silnikowej znajdziemy:

  • trzycylindrowe jednostki 1.0 TCe, rozwijające 91 lub 100 KM,
  • czterocylindrowe 1.3 TCe, które mogą pochwalić się mocą 140 lub 158 KM,
  • hybrydową wersję 1.6 E-Tech, która dostarcza kierowcy 143 KM.

Pozwala to na osiągnięcie prędkości maksymalnej rzędu 204 km/h. Zależnie od wybranego wariantu silnikowego, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje od 8,5 do 14 sekund. Co istotne, spalanie w cyklu mieszanym oscyluje pomiędzy 5,4 l/100 km (w przypadku hybrydy) a 7-7,5 l/100 km (dla silnika 1.3 TCe).

ile kosztuje Renault Captur? Ceny i dostępne wersje

Jakie cechy mają silniki benzynowe Captura?

Turbodoładowane silniki benzynowe to znak rozpoznawczy Renault Captur. Oferta obejmuje jednostki o zróżnicowanej pojemności: od 1.0 TCe, przez 1.2 TCe, aż po 1.3 TCe. Szczególnie interesujące są nowoczesne, czterocylindrowe motory 1.3 TCe, które w wariantach Mild Hybrid rozwijają moc od 90 do 158 KM – całkiem spory przedział! Przy wyborze warto zwrócić uwagę na rodzaj wtrysku paliwa, ponieważ w zależności od wersji silnika stosowany jest wtrysk bezpośredni lub pośredni. Należy jednak pamiętać, że niektóre wersje, jak na przykład silnik 1.2 TCe, mogą wykazywać skłonność do zwiększonego zużycia oleju. Przed zakupem warto to zweryfikować.

Jakie silniki Diesla są oferowane w Renault Captur?

Renault Captur, zwłaszcza w swojej pierwszej odsłonie, proponował swoim nabywcom silnik wysokoprężny 1.5 dCi. Mogli oni wybierać spośród wariantów o mocy 90 KM lub 110 KM. Taki silnik stanowi interesującą opcję dla osób stawiających na niskie koszty eksploatacji, ponieważ cechuje się on niewielkim apetytem na paliwo. Dodatkowo, dzięki turbosprężarce, zapewnia Capturowi zadowalającą dynamikę jazdy.

Co charakteryzuje silnik 1.0 TCe?

Silnik 1.0 TCe, montowany w Renault Captur, to trzycylindrowa, turbodoładowana jednostka benzynowa. Można go spotkać w dwóch wariantach mocy: 91 KM lub 100 KM. Szczególnie w warunkach miejskich, zapewnia on wystarczającą dynamikę. Dzięki turbosprężarce, charakterystyka silnika jest elastyczna. Dodatkowo, wykorzystanie wielopunktowego wtrysku paliwa korzystnie wpływa na jego ekonomikę, co przekłada się na niższe zużycie paliwa.

Jakie są osiągi silnika 1.2 TCe?

Silnik 1.2 TCe montowany w Renault Captur to turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1.2 litra. Zazwyczaj rozwija moc około 118 koni mechanicznych, choć konkretna wartość może się różnić w zależności od wersji. W odniesieniu do mniejszego silnika 1.0 TCe, propozycja 1.2 TCe znacząco poprawia dynamikę jazdy. Co więcej, jego praca charakteryzuje się większą kulturą, szczególnie podczas jazdy z kompletem pasażerów lub z bagażem. Niestety, ta poprawa parametrów wiąże się z pewnymi niedogodnościami.

Przede wszystkim należy liczyć się z wyższym apetytem na paliwo, który oscyluje średnio wokół 7 litrów na każde 100 kilometrów. Silnik ten był parowany zarówno z 6-biegową skrzynią manualną, jak i dwusprzęgłową, automatyczną przekładnią EDC. Niestety, wielu właścicieli zgłasza problem, jakim jest podwyższone zużycie oleju silnikowego. Zatem, jeśli planujesz zakup Captura z tym silnikiem, koniecznie zweryfikuj ten aspekt przed finalizacją transakcji. Warto poświęcić temu szczególną uwagę.

Renault Captur używany z salonu – sprawdź ofertę i korzyści

Co wyróżnia silnik 1.3 TCe?

Co wyróżnia silnik 1.3 TCe?

Silnik 1.3 TCe, który napędza Renault Captur produkowane od 2019 roku, to czterocylindrowa jednostka benzynowa z turbodoładowaniem, dostępna w kilku wariantach mocy. Przykładowo, wersja TCe 130 oferuje moc 130 koni mechanicznych, podczas gdy wariant Mild Hybrid dysponuje aż 158 KM. Charakteryzuje się on wysoką sprawnością i elastycznością, a średnie spalanie utrzymuje się na rozsądnym poziomie, oscylując w granicach 7-7,5 litra na 100 kilometrów.

Jakie zalety ma silnik 1.5 dCi?

Jakie zalety ma silnik 1.5 dCi?

Silnik 1.5 dCi montowany w Renault Captur, szczególnie w starszych rocznikach, cieszy się opinią wyjątkowo ekonomicznego. Ten turbodiesel oferuje przyzwoitą elastyczność, co pozytywnie wpływa na komfort podróżowania. Jego oszczędność przekłada się na niższe koszty eksploatacji w porównaniu z silnikami benzynowymi, co stanowi istotny atut dla wielu użytkowników. Aby jednak zapewnić bezawaryjną pracę tej jednostki, niezbędne jest przestrzeganie terminów wymiany oleju i filtrów. Tylko regularny serwis gwarantuje jego długowieczność.

Co to są miękkie hybrydy w Renault Captur?

W Renault Captur określenie „miękka hybryda” (MHEV) odnosi się do wariantów, w których silnik benzynowy 1.3 TCe współpracuje z subtelnym, lecz efektywnym systemem elektrycznym. Ten sprytny układ ma na celu obniżenie zarówno zużycia paliwa, jak i emisji szkodliwych substancji. Podczas hamowania odzyskuje on cenną energię, a następnie wspiera silnik spalinowy w momentach, gdy najbardziej tego potrzebuje – podczas ruszania i przyspieszania. W Capturze, technologia MHEV dostępna jest z dwiema wersjami silnika 1.3 TCe, generującymi odpowiednio 140 KM lub 158 KM. Podsumowując, jest to inteligentny sposób na bardziej ekonomiczną jazdę.

Jakie są wymagania eksploatacyjne silników w Captur?

Dbałość o silnik w Twoim Renault Captur znacząco wpływa na jego trwałość. Niezależnie od wybranej jednostki napędowej, kluczowe są systematyczne przeglądy i przestrzeganie zaleceń producenta. Przede wszystkim, pilnuj terminowej wymiany oleju – to fundament. Szczególnie dotyczy to silnika 1.5 dCi, gdzie sugeruje się skrócenie interwałów do 8-10 tysięcy kilometrów. Częstsza wymiana w tym przypadku to rozsądna inwestycja. Dodatkowo, regularnie kontroluj poziom oleju i płynu chłodniczego, co zagwarantuje odpowiednie smarowanie i chłodzenie. Nie zapominaj również o wymianie filtrów – oleju, powietrza i paliwa – zgodnie z harmonogramem serwisowym Renault. W przypadku silników z turbosprężarką, zwróć szczególną uwagę na właściwe smarowanie turbiny. W silnikach benzynowych, jak na przykład w 1.2 TCe, monitoruj poziom oleju, ponieważ te jednostki mogą wykazywać tendencję do jego większego zużycia. A jeśli pod maską kryje się silnik z łańcuchem rozrządu (np. wspomniany 1.2 TCe), regularnie sprawdzaj jego stan. Ignorowanie tego aspektu może skutkować poważnymi uszkodzeniami. Stosując się do tych prostych zasad, możesz znacząco wydłużyć żywotność silnika w swoim Capturze i cieszyć się bezproblemową jazdą przez długie lata.

Renault Megane 4 jaki silnik wybrać? Poradnik dla kierowców

Jakie są koszty eksploatacji silników Renault Captur?

Koszty eksploatacji Renault Captur są sprawą indywidualną, uzależnioną od kilku kluczowych aspektów, takich jak:

  • wybór jednostki napędowej,
  • twój styl prowadzenia,
  • regularność serwisowania.

Silniki wysokoprężne, takie jak oszczędny 1.5 dCi, słyną z niskiego zużycia paliwa, co przekłada się na mniejsze rachunki na stacjach benzynowych. Z kolei jednostki benzynowe, zwłaszcza starsze warianty, jak 1.2 TCe, mogą generować wyższe koszty, ponieważ mają tendencję do spalania oleju. Właśnie dlatego tak ważna jest regularna kontrola jego poziomu! Do typowych wydatków związanych z Capturem należą rutynowe przeglądy, obejmujące wymianę:

  • oleju i filtrów (oleju, powietrza, paliwa i kabinowego),
  • paska rozrządu (jeżeli jest w twoim modelu) lub okresowej kontroli łańcucha rozrządu,
  • potencjalnych napraw, np. układu hamulcowego lub innych elementów podlegających naturalnemu zużyciu.

Jeżeli rozważasz opcję z instalacją LPG, pamiętaj, że autogaz jest tańszy od benzyny, co może obniżyć koszty. Niemniej jednak, musisz wziąć pod uwagę sam wydatek na montaż instalacji oraz coroczne przeglądy techniczne.

Jakie problemy mogą wystąpić z silnikami w Captur?

W Renault Captur problemy mogą dotknąć różne jednostki napędowe. Przykładowo, w silniku 1.2 TCe często występuje nadmierne spalanie oleju – silnik zużywa go po prostu więcej niż powinien. Z kolei w 0.9 TCe warto zwrócić uwagę na obudowę termostatu, ponieważ zdarzają się z niej wycieki płynu chłodniczego. To element, który zdecydowanie warto profilaktycznie skontrolować. Silnik 1.2 TCe ma również inne, słabsze strony. Łańcuch rozrządu może się rozciągać, a wewnątrz silnika gromadzi się nagar, czyli osad, który pogarsza jego pracę. Nie można zapomnieć o dieslach 1.5 dCi, gdzie szczególnie podatne na usterki są wtryskiwacze piezoelektryczne i turbosprężarka. Naprawa tych podzespołów może być kosztowna. Co ciekawe, sporadyczne kłopoty z wtryskiwaczami mogą wystąpić również w nowszej jednostce 1.3 TCe.


Oceń: Renault Captur silniki – przegląd dostępnych jednostek napędowych

Średnia ocena:4.95 Liczba ocen:19