W ostatnich dniach w Świdnicy miały miejsce niepokojące zdarzenia związane z oszustami, którzy podszywają się pod pracowników banków. Na celownik wzięli oni 56-letnią mieszkankę powiatu, która w wyniku rozmowy telefonicznej straciła ponad 6 tysięcy złotych. Policja apeluje do mieszkańców o czujność oraz ostrożność w kontaktach z nieznanymi osobami podającymi się za przedstawicieli instytucji finansowych.
Oszustwa te są doskonale znane, jednak w ostatnim czasie przybierały nową formę. Sprawcy, udając pracowników banku, nawiązują kontakt telefoniczny z ofiarami i wprowadzają je w błąd, nakłaniając do wygenerowania kodów BLIK. Gdy ofiara okazuje wątpliwości, oszuści starają się uspokoić sytuację, wciąż przekonując, że działają w jej najlepszym interesie, co w efekcie prowadzi do nieświadomego oddania kontroli nad kontem bankowym przestępcom.
W omawianym przypadku, 56-latka zaczęła podejrzewać, że rozmawia z oszustami, jednak kontynuowała rozmowę, sądząc, że rozmówcy chcą jej pomóc. Umożliwiła im dostęp do swojego ekranu oraz zalogowanie się do swojego konta. W ten sposób została okradziona, ponieważ przestępcy wykorzystali kody BLIK do wypłaty pieniędzy. Policja przypomina, że prawdziwi pracownicy banków nigdy nie proszą o podawanie loginów, haseł ani udostępnianie ekranu urządzenia. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, zawsze należy samodzielnie skontaktować się z bankiem w celu weryfikacji sytuacji.
Źródło: Policja Świdnica
Oceń: Ostrzeżenie przed oszustami podającymi się za pracowników banku
Zobacz Także