Odpowiedzialna postawa mieszkańca Świdnicy zapobiegła oszustwu telefonicznemu


Wczoraj Komenda Powiatowa Policji w Świdnicy odnotowała przypadek, w którym czujność 45-letniego mężczyzny uchroniła go przed oszustwem telefonicznym. Mężczyzna odebrał telefon od osoby podającej się za pracownicę parabanku, która próbowała wyłudzić od niego dane osobowe. Dzięki stanowczej reakcji, sprawa zakończyła się pomyślnie, a policja przypomina o zasadach ostrożności w kontaktach z nieznajomymi.

Podczas rozmowy telefonicznej, oszustka poinformowała mężczyznę o rzekomym wniosku kredytowym złożonym na jego dane osobowe. Gdy zaprzeczył jakiejkolwiek wiedzy na ten temat, kobieta zaczęła zadawać dodatkowe pytania, m.in. o bank, w którym posiada konto. Mimo silnych sugestii, 45-latek nie dał się namówić na ujawnienie informacji i zdecydował się zakończyć rozmowę, zapowiadając zgłoszenie sprawy na policję.

Zakupy ostrożności w tej sytuacji były niezwykle istotne, ponieważ po zakończeniu połączenia, mężczyzna próbuje oddzwonić, jednak nie uzyskał kontaktu, gdyż numer został wyłączony. Incydent ten wykazuje, jak ważne są działania policji w zakresie edukacji społeczeństwa o zagrożeniach związanych z oszustwami. Policja przypomina, aby nigdy nie podawać swoich danych osobowych osobom nieznajomym oraz niezwłocznie zgłaszać każdą próbę oszustwa.

Źródło: Policja Świdnica


Oceń: Odpowiedzialna postawa mieszkańca Świdnicy zapobiegła oszustwu telefonicznemu

Średnia ocena:4.56 Liczba ocen:20


Zobacz Także